Kundeerklæring bedrift.
Myndighetene krever at norske banker har god kjennskap og kunnskap om kundene sine. Bankene er pålagt et ansvar for å forhindre hvitvasking og terrorfinansiering, samt å beskytte kundene mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet. Hvitvaskingsloven pålegger banken å innhente opplysninger om kundene slik at vi kan ivareta kundenes økonomiske interesser, samtidig som vi ivaretar vårt samfunnsansvar. Opplysningene innhentes i form av spørsmål gjennom et kundeerklæringsskjema. Vi stiller spørsmålene til samtlige bedriftskunder for å forstå virksomheten bedre, samt hvordan man ønsker å bruke banken og hvilke transaksjonsmønstre vi kan forvente. I tillegg må vi innhente opplysninger om eventuell skatteplikt og utbetalinger til utlandet, samt opplysninger om noen i selskapet er en politisk eksponert person (PEP).
Oppdatering av kundeerklæring.
Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene der er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID. Det er viktig at bedriften setter av noen minutter og prioriterer dette. Hvis fristen går ut og vi mangler svar fra dere, kan ytterste konsekvens være at bedriftskontoen blir sperret. Pareto Bank behandler naturligvis all informasjon konfidensielt i henhold til bankens taushetsplikt, og informasjonen vil ikke bli brukt til andre formål.